خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 18:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی در دیدار با دبیر شورای امنیت ملی جمهوری ارمنستان:

ایران و ارمنستان اشتراکات فراوانی برای گسترش روابط دو جانبه دارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با دبیر شورای امنیت ملی جمهوری ارمنستان تاکید کرد که دو کشور اشتراکات فراوانی برای گسترش روابط دو جانبه دارند و ارتباطات و همکاری‌های دوستانه باید به شکل پایداری استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTOPA) در ایروان به سر می برد، صبح امروز دوشنبه ١۶ خردادماه ١۴٠١ با دبیر شورای امنیت ملی جمهوری ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.



عباس مقتدایی در ابتدای این دیدار، با ابراز خرسندی از سیر رو به رشد روابط  دو کشور، ضمن تأکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به تقویت هرچه بیشتر مناسبات فیمابین گفت: جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به توسعه همکاری های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای منافع متقابل با ارمنستان است و دو کشور اشتراکات فراوانی برای گسترش روابط دو جانبه دارند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: دوره شکوهمند ارتباطات و همکاری های دوستانه دو کشور باید به شکل پایداری استمرار یابد.



آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی جمهوری ارمنستان نیز با اشاره  به روابط خوب دو کشور گفت: ارمنستان به روابط نزدیک با همسایه بزرگ جنوبی خود افتخار می‌کند و خواهان گسترش هر چه بیشتر آن در تمام زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی است.



وی افزود: به توسعه مناسبات پایدار و راهبردی با ایران بسیار اهمیت می دهیم و بر این باوریم مراودات پارلمانی در تقویت روابط و همکاری‌های سازنده دو کشور نقش ممتازی دارد که باید در تمام سطوح استمرار یابد.



وی در ادامه، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: عمق راهبردی روابط دوستانه ارمنستان و ایران از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و به طور قطع افق های نوین و درخشانی را  تجربه خواهد کرد.



در این دیدار مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، خواستار تقویت و گسترش تعاملات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343334
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار